måndag 7 juni 2010

Pluggtider + nyföretagande = tillfällig bloggskugga

Tiden går så fort. Och räcker nästan aldrig till. För min del är det ganska angenäma problem, eftersom det är ett resultat av att min tillvaro är fullspäckad med roliga aktiviteter. Men det har också inneburit att jag inte hittat tid att blogga och inte heller hunnit följa andra intressanta trädgårdsbloggar. Jag har en del att ta igen med andra ord.

De senaste veckorna har innehållit ganska mycket pluggande, både teoretiskt och praktiskt. Ett par tentor är precis avklarade och ytterligare en återstår innan en nio veckor lång period av LIA och semester tar vid. Den praktiska delen har till mångt och mycket handlat om att iordningsställa och finputsa våra entrérabatter in i det sista - i morgon är det ju officiell invigning och pressvisning med pompa och ståt!

Jag har också startat upp mitt nya trädgårdsföretag, Timotej Trädgård, och har redan varit ute på mina första skötseluppdrag. Fantastiskt roligt, men också en hel del administrativt uppstartsarbete med att registrera, bokföra och marknadsföra. Parallellt med företaget har jag även smygstartat en spännande sidoverksamhet, men mer om det återkommer jag till vid ett annat tillfälle.

6 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter! Ska genast titta på din företagssida. Välkommen tillbaka i cyperspace!
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya företaget;)) Jobba inte ihjäl dig nu bara. Det är lätt att ta på sig för mycket när man tycker det är roligt. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Du börjar låta som jag - jag är inte säker på om det är positivt eller negativt...
    Men kör på! =)
    På fredag kommer jag ut till Norrviken och kollar in era rabatter. Hoppas det inte regnar då, för kameran är laddad och redo.
    /Helen

    SvaraRadera
  4. Låter spännande! Lycka till med allt!/Anja

    SvaraRadera
  5. Vad roligt och spännande! Å eget företag - kul! Låter intressant med din sidoverksamhet också!

    Ha' en bra kväll!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  6. Det låter spännande Bianca. Ser fram emot att höra mer. Ha det fint.

    SvaraRadera