tisdag 31 augusti 2010

And the winner is...

Första dagen i skolan var vikt åt festligheter. NTAB, som lämnar Norrviken från och med 1 september (vem som tar över driften är för övrigt ännu oklart) bjöd på lunch och tackade oss elever för det gångna läsåret. Vi fick alla diplom för vår medverkan med entrérabatterna och de 10 som fått flest röster av besökarna blev särskilt uppmärksammade. De som kom på 1:a, 2:a, 3:e och 4:e plats fick dessutom fina priser för sina rabatter.

På eftermiddagen höll vi inspark för den nya kullen trädgårdsmästarelever som börjar utbildningen i höst. Sedan var det kick-off för det nya branschnätverket Trädgårdsmästarna - där nya, nuvarande och tidigare elever ska utbyta erfarenheter och nätverka med representanter från trädgårdbranschen. Middag, inspirationsseminarium med Marie och Gustav Mandelmann och sen fest stod på programmet.

Men viktigast av allt - entrérabattstävlingen är alltså avgjord och här är resultatet:

På 10:e plats
Emanuel Andersson med "En salig röra"

På 9:e plats
Lisa Bergström med "En skogsdröm"

På 8:e plats
Gunilla Henningsson med "I Roslagens famn"

På 7:e plats
Lotta Björck med "Min väg" (Lotta vann förra årets tävling och var särskilt inbjuden att delta även i år)

På 6:e plats
Marie Hellberg med "En plats i solen"

På 5:e plats
Mattias Månsson med "Kungens kurva"

På 4:e plats
Maria Berggren med "Till morfar"

På 3:e plats
Anna-Mia Karlsson med "Vickans kondis"

På 2:a plats
Mari Lindsjö med "Som på mormors tid"

Och.... Den mycket välförtjänta vinnaren av 2010 års entrérabatt är:
Lena Larsson med "Hannu-feber"


En glad och lite överrumplad pristagare. Här är Lenas egna ord om sin rabatt:
"Jag blev helt begeistrad av Hannu Sarenström när han hade en härligt inspirerande föreläsning för oss trädgårdsmästarelever på Norrviken. Hannus sätt att se på trädgård fick mig att släppa alla måsten om hur man tror att det skall vara i en plantering. Det behöver inte vara 5 eller 7 av samma sort. Sätt växterna där du känner, bara du tycker det blir fint. Lite pynt i trädgården skapar spänning och atmosfär tycker jag. Nu när jag står inför att lämna en älskad trädgård har jag tagit med mig växter jag inte kan vara utan, inte en enda kan jag avstå ifrån. Jag måste ha alla med mig..."

















2 kommentarer:

  1. Vad kul att få ta del av vinnarlistan;) Fina bilder på en fin "liten" trädgård:)) Synd att du inte kom med bland de 10 det tycker jag att du borde gjort. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Jag hade förmånen att vara där i våras. Skulle hämta dottern från Apelryds skolan. Jag tyckte att hela rabatten andades Hannu. Verkligen lyckad. /Cristina

    SvaraRadera